FAGENT är säljbolaget som hjälper andra företag att växa genom en ökad kundstock.

 

 

Vi arbetar uteslutande B2B & företrädesvis med tjänsteförsäljning, där vi alltid står för ett lösnings- & resultatorienterat fokus mot våra kunders tillväxt.

Som kund till oss väljer man ur säljprocessens delar vad man vill ha hjälp med. Alla företag behöver på ett eller annat vis ta sig igenom säljprocessens alla delar för att nå framgång, frågan är bara vilka delar som är effektivast att behålla i egen regi respektive lägga över till oss.

– Vad skulle en ny kund innebära för ditt företag? Kring denna fundering kanske vår gemensamma resa startar.

 

 

Leadsgenerering

Det handlar helt enkelt om att göra en gedigen kundurvalssegmentering kring tänkta kundämnen.

Genom FAGENTs affärssystem har vi tillgång till alla Sveriges företag. Vi kan till exempel med fördel segmentera fram fler kundämnen som liknar dina bästa kunder idag. Detta genom att göra urval i flera av följande parametrar: Antal anställda, Typ av arbetsplats, Bolagsform, Bransch, Registreringsdatum, Besöksort, Kommun, Län, Postnummer. Även ekonomiska parametrar, som: Aktieutdelning, Genomsnittslön, Kassalikviditet, Omsättning, Resultat, Soliditet, Vinstmarginal

 

Prospektering

Kvalificering

Genom en effektiv telefonbearbetning kvalificerar vi valda kundämnen. Det handlar om att hitta guldkornen. Alltså de kundämnen som, i någorlunda närtid, har ett behov som matchar våra intressen. Många företag lägger kvalificeringsarbetet på sina säljare. Det finns dock stora fördelar med att i stället låta oss sköta kvalificeringen. För en säljare som slipper bearbeta varje sandkorn för att hitta de guldkorn som finns blir självklart effektivare om de istället kan gå direkt till guldkornen. En effektivisering som bör ge ett positivt resultat, eller hur?

Kartläggning

Prospektering kan också innebära att man gör en kartläggning av potentiella kunder. Normalt är det lite fler & djupare frågor vid en kartläggning än vid en kvalificering. Du väljer en kartläggning om du vill ha svar på vad dina potentiella kunder tycker i specifika frågor kring branschen, företaget & produkten/tjänsten. Den potentiella kunden bör få veta varför vi ställer frågorna, hur informationen skall användas, vad målet är samt vem som vill veta.

Kundundersökning

Vad behöver du veta från dina befintliga kunder för att fortsätta göra ett bra jobb, eller bättre? Kanske vill du veta varför kunden valt Er som leverantör, hur servicen fungerar, kundtjänsten, säljarna? Vad kan Ni göra bättre för att kunder skall fortsätta vara nöjda eller kanske till & med nöjdare? Din kund bör få veta varför vi ställer frågorna, hur informationen skall användas, vad målet är samt vem som vill veta.

 

Telefonförsäljning

Vi bearbetar de guldkorn vi vaskat fram genom en professionell telefonförsäljning.

 

Besöksbokning

Om du vill se till att dina säljare alltid har fyllda kalendrar är denna tjänsten för dig. Alternativet är ju att låta säljaren själv boka sina möten men då försvinner ju effektiv säljtid……. kanske är det 2 till 6 säljmöten per vecka. Sätt dessa uteblivna kundmöten i relation till dina nyckeltal gällande försäljning så ser du hur mycket ni förlorat i missad intäkt.

 

Besöksförsäljning

Oftast utförs dessa kundmöten av den egna säljkåren men vi kan självklart hjälpa till även här.

 

Skicka in din intresseanmälan här, eller slå en signal på 070-3292066.